Over het werk
Hoe ben je bij Yourhosting terechtgekomen? Ik ben ooit begonnen bij VIP, de voorloper van Yourhosting. Toen ik daar als student dagelijks langsfietste, zag ik een vacature hangen. Die kans heb ik gepakt. Ik begon op de klantenservice, met het idee om op termijn door te groeien naar een leidinggevende rol. In 2018 startte ik bij Yourhosting en eind 2019 werd ik teamlead.
En toen kwam de fusie… Klopt. Tijdens de fusieperiode dook ik weer in de tickets. Ik twijfelde even of een grotere organisatie wel bij me paste. Ik wilde me overal mee bemoeien. Mijn manager vroeg toen of ik teamlead wilde worden in zijn team en zo geschiedde. Ik begon als teamlead bij de Technische Helpdesk (THD) en Versio.
Wat doe je precies in je functie? Praten. Véél praten. Ik begeleid mensen, luister naar waar ze tegenaan lopen en vertaal dat naar boven én andersom. Ik stuur twee teams aan: een groep ervaren techneuten en een club jongere collega’s van de klantenservice, voor wie dit vaak het eerste baantje is. Die mix zorgt voor afwisseling en dynamiek. Een goede cultuur binnen het team is superbelangrijk.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Als ik geluk heb belt niemand me wakker😉. Ik begin de dag met een rondje lopen, daarna een stand-up: waar moeten we vandaag op letten? Vervolgens voer ik veel één-op-één gesprekken, behandel ik escalaties en stuur ik bij waar nodig. Af en toe regel ik ook de lunch. En buiten kantoortijd? Dan ben ik 24/7 bereikbaar als aanspreekpunt voor storingen.
Wat vind je het leukste aan je werk? Werken met heel verschillende mensen. Iedereen heeft een andere aanpak nodig. Ik vind het tof om daarin maatwerk te leveren en mensen echt verder te helpen.
Met wie werk je het meeste samen? Met mijn manager, m’n partner in crime. We hebben een groot team, 46 mensen, dat red je niet in je eentje. We schakelen dagelijks en we dragen het samen.