Overslaan naar content

Customer service specialist (remote)

  • Remote
    • Zwolle, Overijssel, Nederland
  • € 2.385 - € 2.500 per maand
  • Klantenservice

Help klanten bij Yourhosting met technische vragen over webhosting en cloudoplossingen. Ontwikkel je technische skills in een dynamische en klantgerichte omgeving. Solliciteer nu en maak het verschil!

Functieomschrijving

Ben jij klaar om het gezicht van onze organisatie te worden? Heb je een passie voor ICT/webhosting en wil je hier graag meer over leren? Dan is de rol van Customer service specialist (remote) bij Yourhosting perfect voor jou!


Wat houdt de functie in?
 

Als Customer service specialist bij Yourhosting ben jij de eerste contactpersoon voor onze klanten. Met meer dan 2 miljoen domeinnamen in ons beheer, krijgen we regelmatig verzoeken om technische ondersteuning. Dankzij jouw inzet kunnen wij onze klanten een persoonlijke en telefonische service bieden. Heeft een klant een (technisch) probleem? Dan denk jij actief mee en biedt je oplossingen. Veelvoorkomende vragen zijn bijvoorbeeld: ''Hoe stel ik mijn persoonlijke e-mailadres in?'' Of'' hoe kan ik upgraden naar een groter hostingpakket?''

Hoewel elke klant uniek is, hebben we inmiddels een goed beeld van de meest gestelde vragen. Deze vragen zul jij als Customer Support Medewerker beantwoorden. 


Training

Het is belangrijk dat je leergierig bent en graag meer wilt leren over websites, webhosting en klantenservice. In een training van twee tot drie weken word je klaargestoomd als Customer Support Medewerker, en voor je het weet, ken je de betekenis van termen als DNS, FTP, MySQL, DirectAdmin, Plesk, E-mail, IMAP en SMTP. Ook na deze training blijven we je begeleiden met onze eigen Training en Quality specialisten die altijd voor je klaarstaan.


Verantwoordelijkheden

  • Beantwoorden van klantvragen en het bieden van technische ondersteuning via telefoon, e-mail en chat. 
  • Oplossen van technische problemen met betrekking tot hosting, domeinnamen en e-mailinstellingen. 
  • Bijhouden van klantinteracties en klantgegevens in ons CRM-systeem. 
  • Adviseren van klanten over de meest geschikte hostingoplossingen en upgrades. 
  • Proactief identificeren van verbeterpunten in onze klantenserviceprocessen en -procedures. 
  • Ervaring met verkoopoptimalisatie (cross- en upselling) en/of klantbehoud is een pluspunt, omdat je klanten niet alleen helpt met hun vragen, maar ook meedenkt over extra diensten of producten die hun ervaring kunnen verbeteren. 
  • Samenwerken met interne teams om klantgerichte oplossingen te bieden en het doorverwijzen van escalaties naar de juiste afdeling indien nodig.

Vereisten

Wie ben jij?

Je beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau en hebt al de nodige ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie, waarbij je bekend bent met verkoopoptimalisatie (cross- en upselling) of klantbehoud. De Nederlandse taal beheers je uitstekend; zowel mondeling als schriftelijk weet je je helder en precies uit te drukken. Je hebt niet alleen een goed gevoel voor techniek, maar je wordt ook enthousiast van alles wat te maken heeft met webhosting en cloudoplossingen.

Dankzij jouw klantgerichte aanpak en het vermogen om altijd de juiste oplossing te vinden, weet je zelfs de meest uitdagende klantvragen om te buigen naar positieve ervaringen. Je voelt je thuis in een dynamische omgeving waar prioriteiten kunnen verschuiven, en je kunt hier flexibel en doelgericht op inspelen. Ervaring in klantenservice, vooral binnen een technische context, is een pre. Je bent beschikbaar voor 32 uur per week en hebt bij voorkeur ruimte in je agenda op maandag, woensdag en vrijdag. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring in de ICT, wat je nog sterker maakt in deze rol.


Dus samengevat

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie en verkoopoptimalisatie (cross- en upselling) of klantbehoud
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Technische affiniteit en klantgericht
  • Goed kunnen omgaan met werken in een dynamische omgeving met verschuivende prioriteiten.


Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen een groeiend en innovatief bedrijf;
  • Remote werken!;
  • Een gezellig en professioneel team met enthousiaste collega's;
  • Een startsalaris tussen de € 2.385,- tot € 2.500,- o.b.v. 40 uur per week;
  • Thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag of reiskostenvergoeding € 0,23 per kilometer;
  • 26 vakantiedagen en de mogelijkheid tot meer;
  • Internetvergoeding van € 25,- per maand o.b.v. 40 uur per week;
  • Jouw werkgever betaalt jouw werknemersbijdrage, dus geen pensioeninhouding op jouw salaris;
  • Elke maand een gezellige lunch op ons kantoor in Zwolle;
  • Mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en door te groeien binnen het bedrijf.


Heb jij een passie voor klantenservice en technologie? Wil je deel uitmaken van een gemotiveerd team dat streeft naar klanttevredenheid? Solliciteer dan nu als Klantenservice Medewerker bij Yourhosting en help onze klanten met hun hostingbehoeften.


Hoe te solliciteren:
Klik op de button en we spreken je snel! 


Bij indiensttreding vragen wij om een geldige VOG, deze wordt door ons vergoed.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

"Solliciteren voor een nieuwe baan kan spannend zijn. Dat begrijpen wij als geen ander. Of je nu begint aan je carrière of je vervolgstappen zet op de arbeidsmarkt. Daarom vertellen wij jou graag precies wat je van ons kan verwachten en hoe wij omgaan met jouw sollicitatie."

Werken bij Yourhosting; bekijk het voordeel voor jou!