Overslaan naar content

Collection Specialist

  • Remote
    • Zwolle, Overijssel, Nederland
  • finance

Functieomschrijving

Word jij hét financiële aanspreekpunt voor onze klanten?

Ben jij een kei in klantcontact én heb je affiniteit met credit management? Wil je werken in een innovatieve IT-omgeving en jezelf blijven ontwikkelen? Dan is deze functie als Collection Specialist bij Yourhosting jou op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?

Als Collection Specialist ben je verantwoordelijk voor het volledige Order to Cash (OTC)-proces. Je beheert onze debiteurenportefeuille en zorgt dat openstaande facturen zo snel mogelijk worden geïnd. Daarbij schakel je wanneer nodig met incassobureaus of deurwaarders. Je onderhandelt met klanten over betalingsvoorwaarden en onderzoekt kredietwaardigheid bij nieuwe klanten. Je werkt nauw samen met het finance team en houdt grip op onze DSO (Days Sales Outstanding) en dubieuze debiteuren.

  • Beheren van het volledige debiteurenproces, inclusief contact met klanten over openstaande facturen en het treffen van betalingsregelingen.

  • Onderhandelen over betalingsvoorwaarden en schakelen met externe incassopartijen of deurwaarders wanneer nodig.

  • Beoordelen van nieuwe klanten op kredietrisico en analyseren van klantgedrag ter beperking van financiële risico’s.

  • Registreren en afhandelen van disputen in samenwerking met betrokken afdelingen.

  • Bepalen van de voorziening dubieuze debiteuren en rapporteren over cashpositie en risico’s.

  • Nauw samenwerken met interne teams zoals finance en support om het incassoproces te optimaliseren.

Vereisten

Wie ben jij?

Je hebt een scherp financieel inzicht en weet hoe je financiële risico’s beheerst en processen efficiënt organiseert. Je bent analytisch sterk, werkt nauwkeurig en denkt in oplossingen en niet in problemen. Communicatief ben je zowel mondeling als schriftelijk helder en overtuigend. Of het nu gaat om klantgesprekken, rapportages of overleg met collega’s: je houdt het overzicht en handelt professioneel. Je werkt graag procesmatig en denkt actief mee over verbeteringen. Daarbij functioneer je zelfstandig, maar zoek je ook moeiteloos de samenwerking op.

Dus samengevat

  • HBO werk- en denkniveau.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in creditmanagement, debiteurenbeheer of een vergelijkbare functie.

  • Analytisch, accuraat en sterk in procesmatig werken.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling én schriftelijk.

  • Proactief, oplossingsgericht en zelfstandig met een sterk gevoel voor samenwerking.

  • Je bent minimaal 32 tot 40 uur per week beschikbaar.

Herken je jezelf net niet helemaal in het bovenstaande, maar denk je dat dit wel de juiste baan is voor jou? Solliciteer dan snel!  

 

Wat we bieden: 

  • Een uitdagende functie binnen een innovatief en groeiend bedrijf.

  • Volledig remote werken mogelijk.

  • Thuiswerkvergoeding van €2,40 per dag of reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.

  • Het salaris ligt tussen €2.600 en €3.200 bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring.

  • Internetvergoeding van €25,- per maand.

  • 26 vakantiedagen (met mogelijkheid tot uitbreiding).

  • Geen pensioeninhouding want wij betalen jouw werknemersbijdrage.

  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van €1.000,-.

 

Bij indiensttreding vragen wij om een geldige VOG. Deze vergoeden wij uiteraard.

Ben je geïnteresseerd geraakt of wil je meer weten? Solliciteer dan direct via de website en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.  

of

Apply with Indeed onbeschikbaar
Remote
  • Zwolle, Overijssel, Nederland
finance

"Een nieuwe baan zoeken is een spannende stap, en dat snappen we helemaal. Of je nu aan het begin van je carrière staat of een volgende stap zet, wij zorgen ervoor dat je precies weet wat je van ons kunt verwachten tijdens het sollicitatieproces."

Werken bij Yourhosting; bekijk het voordeel voor jou!