Skip to content

Ernst-Jan (Technische Helpdesk)

Hi! Ik ben Ernst-Jan, en werk sinds 2004 bij Yourhosting op de technische helpdesk. Mijn voornaamste werkzaamheden zijn de Webmasterservice. Dat is de dienst waarbij wij klanten ontzorgen. Zo helpen we hen om hun website te verhuizen van een andere provider naar ons tot het weer herstellen van een gehackte WordPress website.

ernst-jan-marketing

Waarom ben je bij Yourhosting gaan werken?

Yourhosting biedt veel mogelijkheden die mij toen, en nu nog steeds, erg aanspraken. Mijn werkzaamheden zijn zowel technisch met soms flinke uitdagingen, als klantgericht waarbij ik direct contact heb met de klant. Vooral het klantcontact en het kunnen helpen van onze klanten als ze een probleem hebben, vind ik erg leuk.



Wat vind jij uniek aan Yourhosting?

De klant staat bij ons voorop, als ik vanuit de webmasterservice kijk is dit een unieke dienst die ik op deze manier nog niet vaak ben tegengekomen bij andere providers. Daarnaast zijn wij altijd goed bereikbaar en bieden persoonlijke hulp aan onze klanten.

Het is erg fijn dat we thuis kunnen werken en hierin veel vrijheid krijgen om te bepalen wanneer je naar kantoor komt of niet. Ik werk al een lange tijd bij Yourhosting en ik ben trots op de manier waarop de Webmasterservice nu is ingericht en hoe ver de kennis gaat bij mijn collega’s. We hebben hier een team mensen bij elkaar in het bedrijf waarbij we vanuit verschillende plekken in Nederland komen. Van Limburg tot Friesland werken we samen maar alles loopt soepel door.



Hoe ziet jouw dag er uit?

Ik start altijd met een kop koffie en neem dan mijn slack berichten en mijn e-mail door. De dingen die opgepakt moeten worden doe ik meteen en de rest ‘parkeer ik’ voor een later moment.

Daarna maak ik de planning voor ons team klaar en onder het genot van mijn 2e kopje koffie pak ik de dingen op die ik eerder heb geparkeerd. Daarna neem ik contact op met klanten om ze te informeren dat de opdracht die ze hadden doorgegeven is uitgevoerd.

Tussen de middag lunch ik thuis of op kantoor samen met collega’s. We bestellen regelmatig lekkere broodjes dus dat is extra genieten. Daarna spelen we nog een potje FIFA met elkaar of gaan we even lekker naar buiten voor wat frisse lucht.

In de middag bel ik meestal met klanten. Ik ga door de tickets heen en afhankelijk van het ticket wat ik binnenkrijg vraag ik om meer informatie of pak ik de vraag direct op.

Rond 17.00 uur, als de ticket box leeg is en er geen afspraken meer open staan om uit te voeren, sluit ik mijn laptop af en ga voldaan naar huis.



Tot slot, wat heb je geleerd bij Yourhosting?

Ik ben begonnen op de Technische Helpdesk en daar heb ik vooral veel technische kennis opgedaan. Zo heb ik Linux, communicatie, en diverse andere trainingen en of cursussen gedaan. Hierdoor kan ik mijn werk nog beter uitvoeren en is bijvoorbeeld ook de onderlinge communicatie een stuk fijner.



Word jij Ernst-Jan zijn nieuwe collega?

Bekijk onze vacatures en maak eens kennis met ons. Dat kan al met een simpel video-belletje :-)